Ook jij hebt gesolliciteerd en waarschijnlijk ligt die tijd ver achter je. Net afgestudeerd schreef je jouw curriculum en ging op zoek naar een werkgever. Je kocht het NRC of De Telegraaf en bladert door naar de vacatures. Je nam de pen en schreef een persoonlijke sollicitatiebrief.
Vele jaren later ..
Het is je gelukt. Je bent inmiddels manager of ondernemer en op zoek naar meer. Dat is de reden dat je dit artikel leest. Zoals je toen mooie brieven schreef aan mogelijke werkgevers zo moet je ook nu weer starten met schrijven; het schrijven van sollicitatiebrieven aan potentiële opdrachtgevers.
Jouw ideale opdrachtgever is dagelijks online, op zoek naar nieuwe bronnen van kennis en kunde om zich te verbeteren. Zorg dat hij jou kan vinden. Start daarom nog vandaag met het schrijven van de artikelen die jouw opdrachtgever zoekt.
Wie schrijft die blijft
Elk sollicitatie die je plaatst – dus elk artikel dat jij publiceert via jouw website, Linkedin profiel of vaksite – staat lang online. Van een goed geschreven artikel heb je jaren profijt dus pak die ‘pen’ en start met solliciteren.
Wat maakt een goede brief?
Wil je weten waaraan een goede sollicitatiebrief moet voldoen? Heb je moeite met zelf solliciteren maar beschik je wel over een goed CV? Bel mij dan via 026 44 30 117 of stuur mij een bericht. Ik ben heel vriendelijk en schrijf uitstekende teksten!
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=fVjdv-w1bFc”]
Heb je je laten inspireren door de in Limburg wereldberoemde Jansse Bagge Band? Begin dat vandaag met het schrijven van teksten. Werk je met een team van collega’s? Betrek ze dan. Laat de jongens van de afdeling verkoop elke week een businesscase beschrijven. Stimuleer de techneuten van support om elke maand een veel voorkomend euvel te ‘bespreken’ of een handige checklist op te stellen.
Iedereen die contact heeft met jouw doelgroep heeft kennis. Zet die kennis om in een tekst. Laat deze ruwe tekst optimaliseren door een contentmanager. Die zorgt voor de structuur, de typografie, het beeldmateriaal en de visuele indeling. De contentmanager maakt artikelen verleidelijk.