Voor Steunpunt Letselschade mag ik een beursdeelname opzetten. Ik ben verantwoordelijk voor de doelstelling, de propositie, de standinrichting, de standbezetting, de activatie en de opvolging. Na een eerste briefing heb ik t.a.v. diverse onderdelen offertes opgevraagd. Ik wil o.a. offertes ontvangen voor:
- standbouw en vormgeving
- aantrekkelijke versnaperingen voor de passerende doelgroep
- activaties waarmee de passant verleid wordt tot een gesprek met onze collega’s
6 offerte aanvragen, 1 antwoord!
In eerste instantie heb ik 6 offertes opgevraagd en 7 dagen later heeft slechts 1 mogelijke leverancier daadwerkelijk geoffreerd; de andere 5 zwijgen in alle talen. Hoe is dit mogelijk? Hoe kan het dat bedrijven serieus investeren in een website en vindbaarheid en vervolgens niet eens reageren op een aanvraag via een formulier op hun eigen website?
De moraal van dit verhaal, een beller is sneller.
De volgende keer verstuur ik geen aanvraag meer via e-mail maar ik bel gewoon even op. Bij de leveranciers van gepersonaliseerde versnaperingen is dit overigens niet mogelijk omdat ze niet eens een telefoonnummer op hun site vermelden! Hoe dom kun je zijn. Mijn mening: je moet zo communiceren met de ‘klant’ zoals hij dat wilt en een telefoonnummer hoort er absoluut bij!